Sagatavošanas grupa bērniem, kuri apgūst sagatavošanas programmu skolai bērnudārzos
Nodarbības sākas septembrī, bet visa mācību gada laikā var tai pievienoties arī bērni, kas neuzsāka tās apmeklēt savlaicīgi.
Mērķi:
- bērnu psiholoģiska adaptācija jaunos apstākļos
- intelektuālā attīstīšana: uzskatāmās darbības, uzskatāmi tēlainās, vārdiski loģiskās, radošās un kritiskās domāšanas attīstīšana
- mācību darbības iemaņu - uzmanības, uztveres, paškontroles tālāka attīstīšana
- komunikatīvo prasmju attīstīšana, lai veidotu veiksmīgu saziņu
- pozitīvas mācību motivācijas veidošana
Pedagogi:
- Jeļena Dubrova- pirmsskolas un sākumskolas skolotāja, logopēde
- Natālija Jesipova - pirmsskolas un sākumskolas un pamatskolas skolotāja, logopēde
- Anita Kunda – latviešu valodas pasniedzēja
- Olga Ņikitina – pirmsskolas un sākumskolas skolotāja
Mācību laika plānojums:
Nodarbības notiek 2 reizes nedēļā – pirmdienās un ceturtdienās. Nodarbību laiks: 17.00-19.00. Viena nodarbība ilgst 25 – 30 minūtes.
Nodarbību saraksts:
Ned. diena | Nodarbības | |||
Pirmdiena | Matemātika | Runas attīstība/ Logoritmika | Latv. val. | Modelēšana |
Ceturtdiena | Dabaszinības | Ābeces mācība | Rakstīšana | Loģika |
Nodarbībām nepieciešamie materiāli:
Nodarbības | Materiāli |
Latviešu valoda | Аlbūms А4, krāsainie zīmuļi |
Matemātika | 1 burtnīca ar lielajām rūtiņām, krāsainie zīmuļi, 2 parastie zīmuļi (НВ), lineāls |
Ābeces mācība/ Rakstīšana | 1 burtnīca ar slīpo liniatūru, 1 burtnīca ar lielajām rūtiņām, pildspalva, parastais zīmulis, dzēšamgumija |
Runas attīstība | Krāsainie zīmuļi (НВ), 2 parastie zīmuļi (НВ), pildspalvas (zila, zaļa un sarkana), 1 apvākota burtnīca ar slīpo liniatūru |
Logoritmika | Dejošanas čībiņas, svārki/šorti, T - krekliņš |
Grupas tradīcijas:
- Jaunā gada sagaidīšana (decembris)
- Izlaidums (maijs)
Mācību priekšmeti
Matemātika, loģika, dabaszinības
Stundās bērni strādā ar uzdevumiem un spēlēm, kas saistīti ar apkārtējās vides iepazīšanu, tā attīstot domāšanu, prasmi noteikt priekšmetu būtiskās pazīmes, apkopot, vispārināt un klasificēt priekšmetu pēc daudzuma un kvalitātes.
Runas sttīstība
Galvenais uzdevums runas attīstīšanā – pareizrunas veidošana, tēlainas domāšanas attīstīšana, iztēles attīstīšana.
Darba etapi:
- Runas uzmanības attīstīšana
- Vārdu krājuma aktivizēšana
- Dzirdes atmiņas un uzmanības aktivizēšana
- Pirkstu veiklības attīstīšana
- Artikulācijas vingrināšana
- Dikcijas trenēšana
- Darbs ar attēlu salikšanu pēc teksta un darbībām
- Pareizu frāžu un teikumu veidošana
Logoritmika
Tā ir runas traucējumu profilaktika. Pamatā ir fonētiskās ritmizēšanas metode, kad bērni izpilda kustības ar ķermeni, galvu, rokām, atbilstoši speciālam runas materiālam.
Nodarbībās iekļauts:
- Elpošanas vingrinājumi
- Pirkstiņu spēles
- Skaitāmpanti un tīrrunas vingrinājumi
- Runas spēles
- Uzmanības trenēšanas un ritma izjūtas vingrinājumi
- Redzes un dzirdes uzmanības un atmiņas trenēšana
Ābeces mācība, rakstīšana
Sagatavošanas grupās strādā psihologi
- Veic testēšanu
- Vecāki var saņemt bezmaksas konsultācijas no skolas psihologiem un konsultatīvā centra darbiniekiem